دپارتمان شناخت متریالهای به روز

دپارتمان شناخت متریالهای به روز
امروزه نداشتن اطلاعات در رابطه با انواع متریالهایی که در صنعت ساخت ساز و معماری داخلی و طراحی داخلی به بازار ارائه میشود یک سم مهلک است.
ما قصد داریم با جدیدترین متریالهایی که در معماری و طراحی داخلی و دکوراسیون از انها استفاده می‌کنیم، اطلاعاتی جامع رو در اختیار شما دوستان قراردهیم.
دررابطه با اکسسوریها و متریالهای که در بازسازی استفاده میشوند مواردی خاص و منحصر بفردی وجود دارد که بعید میدانیم  تا چندسال آینده جای آنها با مدل جدیدتری در بازار جایگزین شود.
در ادامه چند نمونه از این متریالهای جذاب و اکسسوریهای دکوراتیو را برای شما توضیح خواهیم داد.

1- رادیاتور دکوراتیو

رادیاتورهای دکوراتیو با ظاهری زیبا و طراحی منحصربفرد ، جایگزین مناسب و بسیار عالی به جای رادیاتورهای نسل قدیم می باشند .این رادیاتورها نه تنها از لحاظ گرمایشی بهتر عمل می‌کنند بلکه بعنوان پارتیشنهای بسیار لوکس ، برای جداسازی فضاهای مختلف در محیط منزل ، ادارات ودفاتر مورد استفاده قرار میگیرند.جنس بدنه از استیل مات و ضد زنگ ساخته شده و فرایند pvd   به روی رنگهای طلایی ، مسی ، ، دودی ، مشکی و سفید

 

اجرا می‌شود.  این رادیاتورها نه تنها در زیبایی داخل منزل به عنوان یک طراحی خاص استفاده میشود، بلکه در سرویس حمام هم بعنوان عنصری از  جنس فرم خاص با پترن والگوی منحصربفرد هم مورد استفاده قرارمیگیرد.

رادیاتور دکوراتیو

سوال – pvdچیست؟

پوشش دهی شاخه های بسیار زیادی دارد و دارای تکنیکهای مختلفی‌ است.که با ایجاد لایه ای محافظ بر روی سطوح قطعات ، خواص فیزیکی و شیمیایی یا مکانیکی مورد نیاز آنها رو تامین می‌کنند.این روش یک تکنیک پوشش دهی با استفاده از بخار شدن و یا همان تبخیر است ، که در این فرایند منبع تامین کننده چه جامد چه مایع به شکل اتم و مولکول تبخیر شده و بخار حاصله از آن در محیط خلا گاز فشار پایین و یا پلاسماهای زیر لایه ای را دربر گرفته و باعث ایجاد حرارت میشود.در کل به اسپری و تبخیر فرایندهای انباشته شده در نوع فیزیک بخار pvdگفته میشه که با محیط زیست هم بسیار سازگار است.

2- سینک های هوشمند

سینک های  نسل جدید به نام سینک های هوشمند و یا سینک های  آبشاری هم یکی دیگر از زیباترین دستاوردهای بروز در عرصه طراحی داخلی است .
این مدل اکسسوریها جزو محدوده آشپزخانه و مطبخ مورد استفاده قرار می‌گیرد.  ما در داخل آشپزخانه هم موارد بسیار خارق العاده ای برای طراحی داریم که جلوتر،حتما برای شما توضیح خواهیم داد.سینکهای هوشمند، دارای مشخصات بسیار عالی هستند ، این سینکها دارای بدنه تمام استیل ، دکمه پیانویی، نمایشگر و تنظیم دیحیتال دمای آب ، لیوان شور اتوماتیک ، سیفون اتوماتیک ، شیر شاوری شلنگدار دکمه ای، شیر آبشاری دکمه ای ، سبدمیوه شور و سبد آبچکان ، تخت کار چوبی بسیار خاص، و شیر تسویه اتوماتیک میباشد ،بهمراه محل نگهداری زباله تر وخشک.  طراحی و نوع پترن و امکانات این مدل سینکها ، آنها رو به انتخابی جذاب برای کسانی تبدیل کرده که به دنبال طراحی آشپزخونه های مدرن برای کارفرماشون هستند . این سینکها بخاطر طراحی منحصربفرد و امکانات جالبی که برای کارفرما فراهم میکنه ، زبان زده شده .ماهم به نوبه خودمون میدونیم با چه روشهایی روح و آرامش شما ، کارفرمای عزیز رو صیقل بدیم .

۳-دربهای فریم لس

به دربهایی که با استفاده از چارچوب آلمینیومی توکار و به صورت هم تراز با دیوار نصب می‌شوند درب های فریم لس گفته می‌شوند. البته گروه N.C.MDESIGNER   با یک روش ساده تر این موضوع رو حل کرده اما در هر صورت مخترع و ابداع کننده این طرح رو باید بهشون دستمریزاد گفت .درهر صورت به زبان ساده شما چارچوب درب رو  اصلا رویت نمیکنیدو این خاصیت دربهای فریم لس است . این تکنولوژی رو کشور ایتالیا  از طریق  شرکتی به اسم lvaldi در سال ۱۹۶۰ به ثبت رسانده که البته بصورت متمرکز از سال ۲۰۰۲ شروع به تولید دربهای فریم لس کردند . این محصول جالب رو امروزه شما بعنوان یک محصول بسیار خاص وکاربردی در صنعت ساختمان وطراحی داخلی مشاهده می‌کنید. ورود این دربها از ده سال پیش به داخل کشور آغاز شد و جای خودش رو در بین آرشیتکتها و طراحان داخلی بازکرد .

۴-اسپری ماربل کادنس

اسپری ماربل کندس جدیدا راهش را به صنعت طراحی داخلی باز شده و نحوه استفاده اون بسیار راحت می باشد . شما تجسم کنید یک سرامیک بی روح و یا یک سنگ مرمر قدیمیداخل  واحد شما کار شده باشد .ابتدا قبل ازهر اقدامی باگروه N.C.MDESIGNER تماس بگیرید.اونها حتما به بودجه شما نگاه کرده و اگر دچار کمبود بودجه هستید. اسپری ماربل کاندس رو که خودش باز یکی از روش‌های مرقوم بصرفه بازار است را به شما پیشنهادخواهندداد. این اسپری جالب با پاشش عجیب و غریب خود ، میتواند رگهایی شبیه به سنگ را روی سطوح کف و دیوارها و در مواردی حتی بر روی سقف بپاشاند .هر عدد از این اسپري ها سوای تنوع رنگی ، بین ۶ الی ۸ متر مربع رو پوشش خواهند داد .این محصول داخل ایران موجودبوده و به راحتی توی دسترس شماست .اما اینکه از چه رنگی و با چه روشی استفاده کنید را بسپارید به گروه N.C.MDESIGNER

5-فوم سرامیکه

در وحله اول و با نگاه اول فرم‌های بسیار جالب که شباهت زیادی به بلکوهای سرامیک دارند رو برای شما تداعی میکند، بصورتی که کفر میکنیدتولید کننده این محصولات یک ماکت ساز حرفه ای بوده و چقدر واقع گرایانه به مسئله نگاه کرده است.یکی از جذاب‌ترین محصولاتی که به صنعت معماری داخلی و طراحی داخلی ورود پیدا کرده است،  همین فوم سرامیک است، که شایان ذکر میدونیم  بگیم که این محصول هنوز به بازار ایران ورود پیدا نکرده است.

این محصول جالب و جذاب بر روی دیوار و به جای مصنوعات سنگی و دیوارپوشها و امثالهم قابل استفاده است. پایداری و استحکام در دمای بالا ، ضد باکتری بودن ، مقاوم در برابر سایش ،  عایق صوت بودن هم از مشخصات این متریال جالبه .

اشکال و فرم‌های بسیار خاصی با این متریال قابل اجراست و در صورتی که  به کشور عزیزمون ایران، ورود پیدا بکنه ، مطمئنآ توی طراحی داخلی حرفهای بسیار زیادی برای گفتن خواهد داشت.

فوم سرامیکه

۶-آب بند سطوح

در مواقعی ، در فرایند باسازی بخاطر کمبود بودجه ، ما طراحان دست به کارهای عجیب و غریبی میزنیم .یکی از این کارها استفاده از مواد رزین اپوکسی آنتی uv هستش که در مواقعی که نشتی در سطوح داخلی و یا حتی سطوح خارجی قابل کنترل نیستند ، بعد از عیب یابی و رفع مشکل از منبع ، از مواد آب بند سطوح بنام ، اپوکسی رزین  استفاده می‌کنیم. نحوه استفاده این محصول خیلی سهل و آسان بوده و شما میتونید با یک فرچه ، قلمو و یا غلتطک ، سطح مورد نظر رو کاور کنید .این مواد شیمیایی جالب روی انواع سطوح سنگ ، چوب ، شیشه ، سیمان ، آجر ،کاشی و سرامیک قابل اجرابوده و بخاطر داشتن خواص آنتی uv به ندرت تغییر رنگ میدهد.

۷_هوم لیفت یا آسانسور خانگی

یکی از دغدغه های آپارتمان نشینی رفت و آمد  بین طبقات است ونداشتن آسانسور همیشه معظل بزرگی بشمارمی آمده .  اما باز تکنولوژی به کمک انسانها امده و یک راه حل بسیار ساده را ، با کمترین هزینه ، با کمترین تخریب ، و با کمترین مصرف‌ انرژی ، پیش روی انسانها گذاشته است. جدا عرض میکنیم انسانها راحتیشون رو مدیون تکنولوژی و تکنولوژی هم متقابلا مدیون ذهن خلاق ما انسانهاست .در حال حاضر منزل پدری بنده یک واحد ۹۵ متری در طبقه چهارم و بدون آسانسوراست . طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم فضایی از قبل برای جایگذاری آسانسور در نظر گرفته شده بوده ، فضایی ۳مترمربعی که ابتدا به ساکن  خوشحالمون کرد،  ولی بعد از در آوردن جزئیات متوجه شدیم تمام انشعابات برق ساختمان از پشت این داکت رد شده و به ما اجازه زدن آسانسور رو نمی دهد ، نه می‌توانستیم تخریب کنیم نه تغییرات ایجاد کنیم . دنبال راه حلی بودیم که بتونیم رفت و آمد را توی طبقات آسانترکنیم ، حتی نفربرهای راه پله ای  هم کار ساز نبود . تا اینکه آسانسور خانگی بهترین گزینه ما شد اونم به چند دلیل

  1. نیاز به چاله آسانسور ، چاه و موتور خانه ندارد
  2. با ارتفاع بالابری ۵ الی ۱۰ متر بسیار مناسب آپارتمان است
  3. سرعت حرکتش بسیار مناسب است
  4. دو تا چهار بار توقف در طبقات دارد
  5. ابعاد داخلی آن ۸۱۳میلیمتراست
  6. ارتفاع داخلی کابین کمتر از ۲ متراست
  7. درب ورودی به کابین  بیشتره از نیمتراست
  8. وزن آن تقریبا ۵۰۰ کیلوگرم تا ارتفاع ۲/۷ است
  9. نصب برای حالت بالکنی یا از میان یا از کف زمین انجام میشود
  10. منبع برقش با تک فاز شهری و ۲۲۰ ولت AC   است
  11. داخل کابین طراحی زیبا همراه با تهویه و نورپردازی دارد
  12. ساختار سازه پلی کربنات و آلمینیومی و در عین سبکی بسیار مقاوم است
  13. ترمز اضطراری مکانیکی برای مواقع اضطراری دارد
  14. قابلیت درب تونلی دارد
  15. ضمانت یکساله دارد
  16. مطابق با استاندارد asmea17.7 است

هوم لیفت یا آسانسور خانگی

با این همه حسن به نظر شما نباید انتخابش کرد؟

سال تولید این آسانسوربرمیگردد به مدل pve37 در سال ۲۰۰۲ که میتوانست دونفر بزرگسال رو به وزن ۲۰۴ کیلوگرم ۵ الی ۱۰ متر بالا ببرد . اما  رفته رفته ارتقا پیدا کرده و جای خودش رو داخل آپارتمانهای دوبلکس ، ویلاها، رستوران‌ها ،  فروشگاه‌ها و ساختمان‌های ۲ الی ۴ طبقه پیدا کرد .نکته جالب توجه این است که این آسانسورها از سیستم جکهای بالا رونده هیدرولیکی استفاده میکنند که سروصدا کمترو مقدار فضایی که اشغال میکنند واقعا ناچیزاست .
ممنونیم از تکنولوژی

۸- پارچه دیواری

همگی با اصطلاح و کاربرد کاغذ دیواری به عنوان یکی از متریالهای کار راه انداز و مرقوم بصرفه آشنا هستید . اما ما در رابطه با نسلهای جدید کاغذ دیواری برای شما نکاتی رو آماده کرده ایم که پارچه دیواری یکی از آنهاست.

رفته رفته بعد از گذر زمان ، بالاخره کاغذ دیواری با داشتن طرفدارهای پر رو پا قرصی که حتی این روزها هم نسبت به این متریال حساس هستن ، جای خودش را به یکی از نسل‌های جدید به نام پارچه دیواری داده است . پارچه دیواری تنها یکی از متریالهای جدید و جایگزین است .
نقاط اتصال کاغذ دیواری همیشه دغدغه کارفرماها بوده که نصاب با نهایت دقت باید درز بین رولهای کاغذ دیواری رو بخاطر عرض کم اون درست  اجرا میکرد. اما این دغدغه دیگه با وجود پارچه دیواری بخاطر عرضهای متنوع ، کمرنگ خواهد شد .

پارچه دیواری

از مزایای پارچه دیواری نکات زیر رو برای شما آماده کردیم .

  1. پوشش دهی با عرض نهایت ۳ متر
  2. استفاده از الیاف طبیعی و سازگار با طبیعت
  3. طول عمر بالا ۸ سال
  4. آنتی باکتریال و ضد قارچ و کپک
  5. ضد آب بودن
  6.  عایق گرما
  7. عایق صدا و به نوعی خاصیت آکوستیک رو داراست
  8. تنوع رنگ و مدل
  9. قابلیت ست شدن با پارچه مبلی شما

ازمعایب آن  می‌توان به قیمت بسیار زیاد و نصب بسیار سخت آن اشاره کرد.

۹-انواع شومینه

دوستان عزیز و کارفرمای محترم شومینه های حال حاضر در ایران به ۵ دسته تقسیم می‌شوند.

  1. شومینه هیزمی
  2. شومینه گازی
  3. شومینه برقی
  4. شومینه الکی یا اتانولی
  5. شومینه تبخیری

گروه N.C.MDESIGNER با بهره‌گيري از تجربیات بالای خود ، حتما انتخاب درستی رو در سر راه شما قرار خواهند داد ، پس جای هیچ گونه نگرانی نیست .
انتخاب نوع شومینه به چند مورد بستگی داره

متراژ ، منبع حرارتی درست .، سلیقه کارفرما ، و دید تکنیکی مشاور گروه .

همگی با شومینه هیزمی آشنایی لازم رو داریم پس نتیجتا به سراغ ۴ مدل بعدی شومینه ها می‌رویم.

شومینه گازی

اگر بدنبال مصرف کم هستید ،اگر منبع حرارتی بغیر از شومینه گازی ندارید ، بهترین گزینه برای شما شومینه گازیست ،
شومینه گازی حرارت مناسب رو به شما می‌دهد،  جوری که منبع حرارتی مناسب در محیط تامین شود .منظور ما از شومینه گازی ، نسل جدید شومینه هاست ، نه نسل قدیمی آن .
شومینهای گازی نیاز مبرم به داشتن تهویه ایی درست  ، به نام دامپر damperدارند که دی اکسید کربن رو براحتی و بدون خطر به بیرون ساختمان هدایت کند . در نسل‌های جدید شومینهای گازی . برای کاور کردن آن از سنگ و اسلب استفاده میشود، پس حتما از دانسیته،پشم سنگ و پشم شیشه باید در استراکچر آن استفاده کرد تا حرارت به صفحه سنگ نصب شده در روی کار ، آسیبی وارد نکند .شومینهای معلق هم در دسته شومینهای گازی قرار می‌گیرند که بسیار چشم نواز بوده و از دید ما طراحان یک عنصر تمام و کمال است . این شومینه های معلق همانطور که از اسمش پیداست بصورت معلق و مستقیم از سقف آویزان می‌شود.
ابعاد قابل سفارش ،ورودی حرارت عالی ، خروجی مناسب ، بدنه ای از جنس فولادبا رنگ استاتیک کوره ای ،و از مهمتر یک الگوی دکوراتیو تمام و کمال ، از مشخصات این محصول میباشد.

شومینه گازی

شومینه برقی

شومینه های برقی هم از پرطرفدارترین محصولات توی بازار است .این شومینه بجای استفاده از چوب و گاز منبع برقی دارد . البته این بدان معنا نیست که حرارتی از خود ساتع کند ، بلکه برعکس اصلا حرارتی ندارد و بعنوان یک محصول دکوراتیو زیبا مورد استفاده قرار میگیرید .کمااینکه در نمایشگاه طرای داخلی مشکل حرارت هم به حراتی با یک فن hot حل شده است.
استفاده از این شومینه ها در مواقعی که منبع حرارتی درست در داخل ساختمان است جایز ودرست است ، در غیر اینصورت از نمونه هایی با خاصیت خروجی گرما و بصورت فن  hot هستند استفاده کنید.
دکوراتیو بودن ،دیدی بصری زیبا رنگبندی نور، سایز بندی برطبق سلیقه کارفرما هم از مشخصات آن است .
شومینه الکی یا اتانولی
شومینه الکی یا اتانولی هم از محصولات جذاب و شیک در طراحی داخلیست .این شومینه ،جایگزین مناسبی بجای شومینه گازی است .
نوع سوخت آن الکل و یا اتانول ۹۶درصدی بوده و به هیچ وجه دی‌اکسید کربن تولید نکرده و باعث آلودگی هوا نمی‌شود. در نتیجه اصلا نیازی به دودکش و تهویه هوا ندارد.
استفاده از الیاف سرامیکی در بدنه این شومینه،  داشتن استانداردهای امنیت، مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفتن سوخت ، هوشمندکردن آن ، تنوع در انتخاب ابعاد، تنوع در رنگ بدنه هم از مشخصات این محصول جالب در طراحی داخلیست.شومینه برقی

شومینه تبخیری

چشمان شما در حال تماشای شعله هایست که از بخار آب ایجاد می‌شود،  تعجب نکنید ، معرفی می‌کنیم، شومینه تبخیری
شومینه های تبخیری هم یکی دیگر از نسل‌های جدید شومینهاست .این شومینه ها در دسته شومینهای برقی قرار داد ،با این تفاوت که منبع شعله افکن آن، بخار آب است .شومینهای تبخیری هم به مانند شومینهای برقی منبع حرارتی نداشته و جنبه تزئيني دارند.اما زیبایی چشم نواز آن مخصوصا وقتی که شما با دستانتان شعله های آتش را لمس می‌کنید چندین برابر شده و همراه با هیجان ، این شومینه بقدری جالب است که شما حتی می‌توانید صدای سوختن چوب رو هم بصورت هوشمند درآن فعال کنید .
سازگاری با محیط زیست ، نداشتن رطوبت، هوشمند کردن آن ،کم و زیاد کردن رنگ آتش و زیبایی بصری غیر قابل وصف هم از مشخصات این محصول درجه یک است .که به لطف تکنولوژی از آن بهره‌مند خواهیم بود.

شومینه تبخیری